|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In 2012 is de "oude Stad Stavoren" vervangen door een, in Kladovo (Servië) gebouwd, nieuw dubbelwandig type C tanker. De nieuwe Stad Stavoren mag met trots de naam van zijn voorganger voort dragen. De Stad Stavoren is een schip met een lage kruiphoogte, geschikt voor onder andere Duitse kanalen. Daarnaast hebben we geprobeerd om het schip op dezelfde wijze in te delen als de in de 2009 gebouwde Stavordia, dit om eenheid in handelen te creëren. Het schip vaart in de systeemvaart week op / week af.
TECHNISCHE GEGEVENS SCHIP
TECHNISCHE VOORZIENINGEN LAAD/LOSSYTEEM
Het leidingsysteem is dubbel uitgevoerd. Doordat er gebruik wordt gemaakt van suetkleppen (blindplaten) zijn we in staat om 4 partijen 100% separaat van elkaar te laden en lossen. Bij het lossen wordt er gebruik gemaakt van 2 elektrisch aangedreven Redscrew wormpompen welke volledig op rubberen flexibels staan en een gezamenlijke capaciteit hebben van 640 m³/uur. Doormiddel van werklucht en een nazuigpomp kunnen we het leidingsysteem en de lospompen volledig leegzuigen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||