|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In 2009 is een droom werkelijkheid geworden, het eerste dubbelwandige nieuwbouwschip is in de vaart gekomen. De Stavordia is gebouwd op de Begej werf in Zrenjanin (Servië) en afgebouwd bij Smits in Capelle aan de IJssel. De Stavordia is één van de weinige dubbelwandige type N schepen. Hier is voor gekozen omdat de dubbele wand van een type N 60 cm breed mag zijn i.p.v. de 80 cm voor een Type C (chemie) schip, waardoor er meer olie vervoerd kan worden.
TECHNISCHE GEGEVENS SCHIP
TECHNISCHE VOORZIENINGEN LAAD/LOSSYTEEM
Het leidingsysteem is dubbel uitgevoerd. Doordat er gebruik wordt gemaakt van suetkleppen (blindplaten) zijn we in staat om 3 partijen 100% separaat van elkaar te laden en lossen. Bij het lossen wordt er gebruik gemaakt van 2 electrisch aangedreven Redscrew wormpompen met een gezamenlijke capaciteit van 700 m³/uur. Doormiddel van werklucht en een nazuigpomp kunnen we het leidingsysteem en de lospompen volledig leegzuigen.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||